„Nasza historia ma tylko dwa kolory. Nie pisz na fladze.” Jarosław Sellin na konferencji prasowej prezentującej kampanię "Barwy wspólne"

25-04-2018

Na zdjęciu: Jarosław Sellin na konferencji prasowej prezentującej kampanię fot. NCK

Na zdjęciu: Jarosław Sellin na konferencji prasowej prezentującej kampanię fot. NCK

Na zdjęciu: Jarosław Sellin na konferencji prasowej prezentującej kampanię fot. NCK

Na zdjęciu: Jarosław Sellin na konferencji prasowej prezentującej kampanię fot. NCK

 

Symbole narodowe są wartością, która łączy Polaków ponad podziałami - powiedział w środę 25 kwietnia sekretarz stanu w MKiDN Jarosław Sellin na konferencji prasowej prezentującej kampanię "Barwy wspólne". 2 maja 2018 roku startuje kampania społeczna przygotowana przez Grupę LOTOS wspólnie z Narodowym Centrum Kultury oraz partnerami: programem Niepodległa, TVP i Polskim Radiem. Celem kampanii „Nasza historia ma tylko dwa kolory. Nie pisz na fladze.” jest zwiększenie świadomości Polaków na temat wartości barw i symboli narodowych oraz ich poprawnego wykorzystywania.

Sellin wyjaśnił, że kampania ma "przybliżyć Polakom historię symboli narodowych i zachęcić do prawidłowego z nich korzystania". "Do głównych celów kampanii należą podtrzymywanie szacunku społecznego dla symboli narodowych, budowanie zdrowego poczucia dumy z polskości" - mówił wiceminister kultury.

Zwrócił również uwagę, że na podstawie zrealizowanych w 2016 r. badań przygotowawczych dla programu "Niepodległa" dotyczących postawy Polaków do symboli narodowych mówić można o "pewnym optymizmie". Jak mówił, badania wskazują, że okazywanie szacunku symbolom narodowym jest dla 94 proc. badanych najważniejszą postawą patriotyczną. "Jednocześnie 93 proc. Polaków deklaruje, że darzy szacunkiem symbole narodowe, a 59 proc. badanych potwierdziło, że wywiesza flagi z okazji świąt narodowych. Symbole narodowe są wartością, która łączy Polaków ponad podziałami; tych podziałów, jak wiemy, jest wiele" - zaznaczył Sellin.

Biuro programu "Niepodległa" zachęca wszystkich Polaków do wywieszania flagi na domach, balkonach i w oknach. "Chcemy pokazać, że ta wspólna flaga nas łączy" - podkreślił sekretarz stanu w ministerstwie kultury.

W ramach kampanii wyemitowana zostanie seria spotów telewizyjnych i radiowych pod hasłem „Nasza historia ma tylko dwa kolory. Nie pisz na fladze.”, których celem jest upowszechnianie wiedzy na temat poprawnego używania barw i symboli narodowych oraz traktowania ich z należytym szacunkiem.

Inicjatywa Grupy LOTOS, Narodowego Centrum Kultury, programu Niepodległa oraz TVP i Polskiego Radia realizowana jest w ramach obchodów stulecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Start kampanii nieprzypadkowo zaplanowany został na przypadający 2 maja Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej. Data ta naturalnie kojarzy się z flagą przede wszystkim ze względu na symbolikę – 2 maja w PRL był dniem, kiedy Polacy zmuszani byli do zdejmowania flag po Święcie Pracy.



powrót