Minister Kultury Bogdan Zdrojewski uczestniczył 30 sierpnia, w konferencji prasowej poświęconej międzynarodowej kampanii "Solidarity changes the world", która promuje 30. rocznicę powstania NSZZ "Solidarność".
Celem kampanii jest skupienie uwagi opinii publicznej na tym, że wartości w obronie których powstała i działała „Solidarność”, są uniwersalne, bliskie wszystkim ludziom, niezależnie od czasów i miejsc, w których żyją. Kampania wpisuje się w obszary życia społecznego, które skupiają szeroką publiczność na całym świecie, tj. modę i sport. Do udziału w niej zaangażowani zostali: projektantka mody Ewa Minge oraz znani sportowcy- Natalia Partyka, Marcin Gortat, Sylwia Gruchała i Mateusz Kusznierewicz.
Na potrzeby "Solidarity changes the world", powstały dwa spoty promocyjne, które będą emitowane w stacjach telewizyjnych CNN i Eurosport, obejmujących swym zasięgiem Europę, USA, Afrykę i Bliski Wschód.